פיגוע בתל אביב: שלושה נפגעו מירי ברחוב דיזינגוף

בנצי לייזרוביץ No Comments on פיגוע בתל אביב: שלושה נפגעו מירי ברחוב דיזינגוף

פיגוע יר ליד בית קפה ברחוב דיזינגוף בתל אביב. צוותי מד״א פינו 3 נפגעים במצב אנוש, קשה ובינוני לביה״ח איכילוב, המחבל נוטרל ונהרג במקום | המפכ"ל יעקב שבתאי הגיע לזירה, שר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא הגיע בשל הנחיות האבטחה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ירי לעבר בני אדם ששהו באזור בתי הקפה ברחוב דיזנגוף בתל אביב.דובר מד"א, זכי הלר עדכן מיד: בשעה 20:40 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן, על 2 פצועים מירי סמוך לבית קפה ברחוב דיזנגוף פינת בן גוריון בתל אביב.

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח איכילוב, 3 פצועים, גברים בשנות העשרים, בהם: 1 במצב אנוש מחוסר הכרה, 1 במצב קשה והשלישי במצב בינוני.

כונני ארגון הצלה הוזעקו לרחוב דיזנגוף בתל אביב בעקבות דיווח על חשד לפיגוע ירי. יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א, העניקו הכוננים טיפול רפואי ראשוני לשלושה פצועים שפונו במצבים, אנוש, קשה ובינוני להמשך טיפול בבית החולים איכילוב בעיר.

video
play-sharp-fill

קמב"ץ הצלה מנחם אינדיג וחובשי הצלה אלי ביטון וחיים ברגמן מדווחים: "סמוך לשעה 20:40 הוזעקו מתנדבי 'הצלה' יחד עם כוחות מד"א לרחוב דיזינגוף בתל אביב בעקבות דיווח על פיגוע ירי. חובשים ופראמדיקים של מד"א והצלה, העניקו טיפול רפואי ראשוני, הכולל קיבוע וחבישות לשלושה נפגעים בשנות העשרים לחייהם, והם פונו במצבי פציעה שונים להמשך טיפול בחדר הטראומה בבית החולים איכילוב בעיר."

דוברות המשטרה מרחב ירקון, מעדכנת כי המשטרה בודקת חשד ראשוני לארוע פח"ע. חשוד שירה לעבר הולך רגל. החשוד נוטרל על ידי שוטרים. בארוע 3 פצועים (קשה, בינוני, קל).

מזק״א נמסר עדכון לאירוע בתל אביב, מדובר בפיגוע ירי, צוותי מד״א פינו 3 נפגעים במצב אנוש, קשה ובינוני לביה״ח איכילוב, המחבל נוטרל ונהרג במקום.

חובש רפואת חירום במד"א לי בן ארי שגר ברחוב דיזינגוף ושמע את הירי סיפר: "הייתי בבית כששמעתי מספר יריות מהרחוב ומיד ירדתי למטה. במקום הייתה המולה רבה וראיתי אנשים רצים לכל הכיוונים. אזרח שהיה בהכרה מלאה וסבל מפציעה מדממת בידו הגיע אלי ומדי התחילתי בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים. כעבור מספר רגעים הגיעו למקום כוחות גדולים של מד"א והוא פונה באמובלנס להמשך טיפול כשמצבו יציב.

"החובשים של מד"א דודי מוסקוביץ וליאור ליפשיץ סיפרו: "היינו עם האמבולנס ברחוב סמוך כשקיבלנו את הדיווח בקשר על הפיגוע ומיד יצאנו למקום. ראינו 3 פצועים שכובים על המדרכה כשאחד מהם היה מחוסר הכרה ו-2 בהכרה. הכנסנו במהירות את הפצוע שנפגע באורח אנוש לאמבולנס והתחלנו פינוי לבית החולים תוך ביצוע פעולות החייאה. בבית החולים הרופאים המשיכו את הטיפול הרפואי עד שליבו שב לפעום והפצוע הובהל במהירות לחדר ניתוח כשמצבו קריטי."

לחדר הטראומה של המרכז הרפואי איכילוב – ת״א הגיעו עד כה 3 פצועים. פצוע אחד הגיע מירי בצוואר תוך כדי מאמצי החייאה ונמצא כעת בחדר ניתוח במצב אנוש. פצוע נוסף במצב בינוני סובל מירי בפלג גופו העליון ויירד בדקות הקרובות לחדר ניתוח. פצוע נוסף סובל מרסיסים. הוא במצב קל ומקבל טיפול.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין על הפיגוע בדיזנגוף: "אנשים לא קמים בבוקר ומחליטים שהיום הם ירצחו יהודים. יש מערכת שלמה מאחורי מה שמכנים "טרור היחידים" ואני לא מקבל את הטרמינולוגיה הזו. אנחנו נכה בטרור בעצמה – ואין זה משנה איך מכנים אותו. מתפלל לשלום הפצועים ומברך את כוחות הביטחון על פעולת הניטרול המקצועית והמהירה" אמר ח"כ אדלשטיין.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי: "מדובר בפיגוע. אחד מהמחבלים נוטרל או חוסל – אני מבקש מכל המפגינים להפסיק את ההפגנה ולחזור הביתה."

השר לשעבר גדעון סער בתגובה לפיגוע: "מאחל החלמה לפצועים בפיגוע בת״א ומחזק את השוטרים במלאכתם. הם הבטיחו בטחון, אבל הביאו טרור. הרבה יותר טרור שמכה בנו בירושלים, בשומרון, בת״א. הם מגלים חוסר אונים מול אויבינו. את האכזריות הם שומרים לבני עמם, למפגינים פטריוטים. כלפיהם הם דורשים ״יד קשה״. נכשלתם – הביתה!".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "פיגוע קשה הערב בתל אביב. אני מתפלל לשלום הפצועים ומחזק את ידי המשטרה וכוחות הביטחון שפועלים בשטח" על פי הדיווח, רה"מ ישקול לשנות את לוחות הזמנים שלו בשל הפיגוע. בלשכה יעדכנו בשעות הקרובות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "פיגוע קשה בתל אביב. ברגע קשה זה, מתפלל לרפואתם של הפצועים ומאחל להם בשם כל עם ישראל רפואה שלימה. מברך את לוחם הימ"מ של משמר הגבול, שבפעולה אמיצה חיסל את המחבל הנתעב והציל את חייהם של רבים".

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי מסר מהזירה: ״ פיגוע קשה ואני מאחל החלמה מהירה ובריאות לפצועים ויחד עם זאת אני מבקש לשבח את פעילות השוטרים שחתרו למגע ומנעו ירי נוסף , ובחתירה שלהם למגע מנעו פגיעה באזרחים נוספים ופיגוע קשה יותר״.
המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב הוא מואטאז אל-חוואג'ה, בן 23 מהכפר נעלין, בין מודיעין עילית לרמאללה



0 תגובות